Momentan, piata imobiliara din Romania pare in plina ascensiune. Preturile cresc constant, atat la vanzari, cat si la inchirieri. Read more »
Category Archives: Romania Hotels
Ce trebuie sa stii despre apartamentele in regim hotelier
Welcome 2018!! Be good!
Bine v-am regasit, dragi prieteni, in 2018!!
Un an nou, cu noi rezolutii, cu speranta si voie buna…ca sa incepem cu dreptul! 🙂
La multi ani pe 2018! si sa aveti un an absolut minunat!
Iata ca suntem deja in a 2a saptamana din acest an, avem un Ianuarie cu temperaturi de primavara si muuulte planuri pe tot anul.
Foarte multi aleg in aceasta luna, zile de relaxare si concediu in tarile calde si foarte bine fac…mai ales ca sunt oferte variate si tare apetisante pentru vacante exotice.
Inca ne urnim greut dupa sarbatori si inca melancolici, ne gasim o farama de timp pentru a ne planifica si organiza intalnirile importanta, calatoriile, zilele aniversare, onomasticile, ideile de business, planul de marketing, noi strategii de vanzari…fiecare dupa caz…
Eu zic sa ne pastram nota optimista, sa avem un an frumos, (noi sa avem grija sa-l facem frumos), dimineti cu zambet si apusuri cu oameni dragi…
Bucurati-va de voi, de viata si de tot ce va inconjoara!
Iubiti, radeti, cititi, dansati si fiti fericiti!
Toate cele bune, va doresc!
All the best!
Stay connected! 😀
www.eastcomfort.com
#regimhotelierbucuresti
Vine, vine primavara!!
1Martie, Ziua Mărţişorului este sărbătorită atat de români şi de alte popoare din Balcani, semnificand biruinţa primăverii asupra iernii, fiind un fel de amuleta care să poarte noroc.
Martisorul era vaziut ca un talisman protector. Se credea ca te apara de fortele malefice, prevenea imbolnavirea in lunile care urmeaza lui martie, tinea deoparte deochiul.
Una din traditii era sa prinzi snurul la incheietura mainii si ai grija sa il inchei intr-un nod. Acesta avand functie protectoare si, in perioada in care purtai acest snur, avea puterea de a tine raul si ghinionul la distanta.
In perioada de inceput a lunii Martie, 1-9 martie,se aleg Babele pentru a vedea cum iti vor fi zilele in anul respectiv sau cum iti este sufletul, dupa alte datini.
De zielel Babelor, Baba Dochia obisnuieste sa toarca si sa isi scuture cele noua cojoace, unul cate unul, in fiecare din cele noua zile. In zonele din Ardeal, femeile nu trebuie sa lucreze cu fusul cat timp dureaza “Babele” pentru a nu atrage asupra lor mania si blestemele Babei Dochia.
In unele zone din Bucovina sau Moldova, se mai pastreaza si in ziua de azi ,un obicei frumos:
fetele trebuie sa poarte la gat, agatate de un snur in rosu si alb, monede de aur sau de argint, care trebuia purtata timp de 12 zile dupa care era folosita pentru a cumpara o felie de branza alba, dulce si frumoasa. Asadar, fata care a purtat acea moneda avea sa fie dulce si frumoasa tot timpul anului, iar tenul ramanea luminos si neted.
De 1 martie, mărţişorul se dăruia înainte de răsăritul soarelui, copiilor şi tinerilor – fete şi băieţi deopotrivă.
Şnurul de mărţişor, alcătuit din două fire de lână răsucite, colorate în alb şi roşu, reprezintă unitatea contrariilor: vara-iarnă, căldură-frig, fertilitate-sterilitate, lumina-întuneric.
În Banat, datina spune că, fetele nemăritate care se spălă cu apa adunată de pe frunzele fragilor din pădure, se vor mărita în anul respectiv, iar în zona Bihorului există obiceiul ca fetele să se spele cu apă de ploaie pentru a fi sănătoase și frumoase.
În Dobrogea, mărțișorul trebuie să fie purtat până la venirea berzelor ca mai apoi să fie aruncat spre înaltul cerului.
În satele din Transilvani, mărțișorul este agățat de poartă sau la ferestre pentru a îndepărta relele și blestemele.
Astazi, valoarea mărţişorului este dată doar de creaţia artistică, şnur alb-roşu se confecţionează din orice şi poate să aiba diverse semnificaţii.
Sa fiti iubiti! Un 1 Martie vesel si frumos si o primavara calda si plina de bucurii!
Stay connected! 😀
http://www.eastcomfort.com/romania/bucuresti/ap2-1r-apartment.en.html
Surse: http://jurnalul.ro
http://www.gazetanoua.ro
Ho!Ho!Ho! Merry Christmas!!!
Ei, da, suntem in luna cadourilor, in luna cea mai frenetica si cea mai asteptata.
Este luna mea preferata din tot anul, iar Craciunul este sarbatoarea favorita. Imi aduce aminte de acele Craciunuri cu multa zapada, colindatori, cozonacii bunicii care miroseau divin prin toata casa, eternul moment preferat de tata sau bunicul, dupa caz, cu alegerea/cioplitul bradului si montarea lui, ca mai apoi sa venim noi, fetele casei cu ornamentele…Imi aduc aminte ca de fiecare data puneam vata pe crengi, asa, sa semene cu zapada si de fiecare data cand treceam pe langa el, ma mai agatam de cate o bucata de vata pe haine…Adoram sa stau seara, pe fotoliu si sa privesc bradul, luminitele, globuletele…eram in visare si cam asa sunt si acum… Sau cum asteptam seara de ajun!!! WOW!! Agitatie maxima! N-aveam somn, n-aveam stare, imi frecam mainile si buzele de emotie si nerabdare :))) Si de fiecare data, primeam cadouri frumoase si eram asa de incantata!!!
Mai stiti si de pungulitele de sarbatori de la fabrica parintilor??? De vis! Asteptam alea 2 portocale si un baton de ciocolata ca pe Dzeu! :))))
Ce vremuri…Cel putin le apreciam si ma bucuram maxim de orice cadou, cu inima curata si cu sufletel inocent de copil…
Ce avem astazi?
Muuulta publicitate, superficialitate, imagini ireale, consumerism, zgomot, alergatura si aiureala, stres si la final esti rupt in doua si tot n-ai apucat sa faci tot ce-si propusesesi initial..inutil dupa parerea mea.
Sfat: Ia o pauza! Respira! Nu uita esentialul!
Eu inca mai pastrez acea atmosfera, sau cel putin incerc sa fac asta de fiecare Craciun…si mai incerc sa pastrez acea seninatate cu care priveam bradutul si ce imi imaginam…imi doream si alte Craciunuri alaturi de ai mei, imi doream sa-i am aproape si sa ne bucuram de cateva zile de fericire…doar sa-i am langa mine! Atat!
Sarbatori Fericite, dragii mei! Aveti grija de voi!
Stay connected! 😀
http://www.eastcomfort.com/
Halloween de Romania
Pentru ca se apropie Halloween, m-am gandit sa scriu despre cateva legende de la noi din tara, care si-ar merita cu prisosinta dreptul la cele mai ” spooky” locuri.
Am strans o mica selectie, legende stiute sau nestiute, care au ramas de-alungul anilor printre cele mai inspaimantatoare locuri, de vizitat, sau nu…
Halloween e o sarbatoare celtica, preluata de multe popoare,( noi preluam de la americani cam tot se poate), si se serbeaza pe 31Octombrie. Usor, usor s-a raspandit si la noi si barurile, cluburile se intrec organizand cea mai “spooky”, “horror” petrecere.
Specific pentru Halloween este dovleacul sculptat care reprezintă Lanterna lui Jack. Cu ocazia acestei sărbători copiii se maschează în vrăjitori, mumii sau alte personaje și colindă pe la case întrebând „Trick or Treat?”(Păcăleală sau dulciuri?), ca o amenințare că dacă nu li se dau dulciuri, persoanei colindate i se va juca o farsă.
la noi in tara avem cateva locuri pline de mister si taina si in acest articol le prezint pe cele mai insemnate.
Padurea Baciu
In inima Ardealului, intr-o zona cu aparenta atemporala, se gaseste, probabil, cel mai misterios loc din Romania. Multa cerneala a curs pe margine subiectului padurii Hoia-Baciu, la fel cum multi pasi ai curiosilor au strabatut aceasta poarta intre lumi, in speranta surprinderii unei farame de paranormal. Unii dintre ei au avut intr-adevar parte de experiente inexplicabile care provoaca fiori reci chiar si celor curajosi. Cercetatorii nu au incotro si ridica neputinciosi din umeri, lasand loc liber celor mai diverse speculatii care inflacareaza imaginatia amatorilor de fenomene paranormale.
Padurea Hoia-Baciu, este cu siguranta cea mai faimoasa locatie din Romania, unde au fost investigate si analizate o serie de fenomene absolut inexplicabile. Zona in sine a devenit cu adevarat celebra pe mapamond de abia in anul 1968, cu toate ca localnicii stiau de existenta sa inca din cele mai vechi timpuri, ferindu-se de ea ca de un loc rau, unde se intampla lucruri peste puterea de intelegere a omului obisnuit. Toti stiau din mosi stramosi ca odata intrati printre copacii al caror fosnet venea parca din alta lume, toate spaimele subconstientului uman, prind brusc viata si apar in calea celui indeajuns de nesabuit incat sa se aventureze in acest loc . Din cele mai vechi timpuri, localnicii din jurul padurii de la Hoia-Baciu au observat pe propria piele ca odata ce au intrat in padure pentru a taia lemne, a cosi iarba pentru animale sau a culege fructe de padure sau ciuperci, ceva straniu se intampla cu absolut oricare dintre ei.
Inca de la primii pasi printre copaci, satenii se pomeneau asaltati de stari inexplicabile de greata, anxietate, senzatii de voma, dureri de cap si chiar arsuri aparute pe piele. Multa vreme, padurea Baciu din vestul orasului Cluj-Napoca a ramas un subiect tabu, oamenii temandu-se sa aduca vorba despre un loc pe care in sinea lor il credeau cazut sub un blestem greu, sau mai rau, insasi salas al Necuratului. Cel care a intreprins o adevarata munca de pionierat la aceea vreme in studiul fenomenelor paranormale din padurea de stejari, a fost biologul Alexandru Sift (1936-1993).
Profesorul Sift a fost atras de faima padurii Baciu, intrigat fiind de povestile si intamplarile incredibile pe care le auzea de la localnici. In decada anilor 1950, a intreprins numeroase calatorii in padure, observand la fiecare incursiune intre copaci, o serie de umbre ciudate care il insoteau. Fire curajoasa, nu a abandonat cercetarile, izbutind sa fotografieze”umbrele”. Surprizele si-au facut aparitia inca de la developarea cadrelor fotografice pe care se puteau observa, pe langa”umbrele” in cauza, multe alte forme, lumini si siluete pe care ochiul uman nu le putea vedea. Cercetarile lui Sift au continuat pana in pragul anilor 1960, cand tot mai multi cercetatori romani i-au preluat studiile si aveau sa fie atrasi de explorarea padurii Baciu.
In primul rand, padurea Baciu este faimoasa pentru aparitiile sale. Structuri imateriale sau materiale de forme diverse apar in fata ochilor curiosilor, fie ca este noapte sau miezul zilei. Majoritatea sunt invizibile pentru ochiul uman, fiind capturate insa de aparatele de filmat sau fotografiat. Unii ezoteristi considera ca sunt nimic altceva decat reprezentatiile spiritelor care populeaza universurile paralele. Urmeaza la rand anomaliile magnetice, fluctuatiile campului electromagnetic, emisiile infrasunet. Printre cele mai socante manifestari, se numara si urmele fara explicatie care apar pe pamant, zapada sau iarba, direct sub ochii privitorilor. Nici lumea vie nu a scapat neafectata de misterele padurii, efectele biologice manifestandu-se asupra plantelor si vegetatiei care prezinta forme de deshidratare, arsuri si necroze ale tulpinilor si frunzelor din anumite zone ale padurii.
Fenomenele inregistrate in padurea Baciu nu sunt singulare pe mapamond. Harta locurilor de pe Terra care contin zone cu fenomene asemanatoare, cuprinde si Desertul Mojave si Gloful Breeze din Statele Unite, La Spezia-Arenzano din Italia, Valea Hessdalen din Norvegia, Belo Horizonte din Brazilia, Muntele Kailasa din Tibet. Cu toate acestea, padurea Hoia-Baciu este considerata de toti marii parapsihologi , drept cel mai important areal al manifestarii fenomenelor parapsihologice de pe intreaga planeta.
Muntele Tampa, Brasov
Muntele Tâmpa este unul dintre locurile din Braşov care au cele mai multe legende. Cele mai cunoscute sunt cele care vorbesc despre existenţa unui mare lac subteran sau despre faptul că sunt nişte tuneluri ce străpung muntele. Dacă lacul nu a fost descoperit, existenţa a trei-patru tuneluri săpate în munte este reală. Astăzi, numai unul dintre ele mai este practicabil şi leagă Casa Sfatului de unul dintre turnurile vechii cetăţi. Celelalte s-au surpat în timp şi toate sunt închise pentru a se evita accidentele. O altă legendă este legată de singura bancă săpată în piatră (foto) aflată pe aleea de sub Tâmpa. Se spune strânca din care este făcută banca s-a prăvălit din înălţime, îngropând sub ea doi amanţi care stăteau îmbrăţişaţi în acel loc. Banca a fost făcută în memoria lor în 1817. Muntele Tâmpa este o veritabilă atracţie turistică. Se poate ajunge în vârf cu telecabina sau pe jos pe patru trasee turistice marcate.
Padurea Trivale, Pitesti
Parcul Padurea Trivale, era pe timpuri un falnic conac.
Stapanul acelui conac, un om innebunit dupa bani si putere, avea o fata foarte frumoasa pe care planuia sa o casatoreasca cu un mosneag foarte instarit si cu foarte multi bani.Tanara fecioara era indragostita de un baiat ce era sluga la conac, asa ca in ziua in care trebuia sa se marite cu mosnegul asa cum ii poruncise tatal sau, aceasta a fugit impreuna cu baiatul de care era indragostita. Turbat de furie, tatal fetei i-a vanat pe tinerii indragostiti si i-a descoperit adapostindu-se printre copacii din Padurea Trivale. Dezgustat si inebunit tatal fetei a obligat-o sa priveasca cum il macelareste pe baiatul pe care aceasta il iubea, dupa care a renegat-o pe fata pentru ce a facut si a omorat-o taindu-i capul. Praful si pulberea s-au ales de batranul tata, care la scurt timp s-a imbolnavit si a murit si el iar toata averea lui a fost risipita.
Din marele conac au ramas doar niste ruine, ce se mai gasesc si astazi in Padurea Trivale. Casa bantuita i se zice si este un loc in care foarte putini au curajul sa mearga mai ales pe timp de noapte.
Localnicii spun ca uneori , in serile linistite, se aude prin padure suierand purtat de vant, bocetul fetei ce a fost omorata cu atata cruzime, iar cand cupluri de indragostiti se plimba prin Padurea Trivale , o mireasa fara cap li se iveste in cale. Se spune ca fantoma fetei apare doar pentru cateva secunde si apoi dispare . Localnicii cred ca motivul pentru care a fost vazuta doar in jurul cuplurilor de indragostiti este pentru ca este atrasa de puterea dragostei lor iar bocetul se aude deoarece ea a pierdut pe cel ce il iubea. MIREASA FARA CAP este un suflet chinuit, ce bantuie printre copacii din Padurea Trivale jelidu-si dragostea pierduta si soarta nenorocita de care a avut parte.
Podul Mincinosilor, Sibiu
Podul nu se incadreaza la categoria “spooky”, dar are aceasta legenda care l-a facut faimos si de aceea
l-am mentionat.
Ei bine deoarece se spune ca podul “simte” mincinosii, mai exact daca spre exemplu o persoana trece pe pod si in momentul ala spune o minciuna podul incepe sa scartaie, demascand astfel mincinosul. Vorbe circula si cum ca acum multi ani, negustorii prinsi cu ocaua mica, erau batjocorati in vazul tuturor si aruncati de pe pod. Nici fetele de maritat nu lipsesc din peisaj. Fetele care sustineau ca sunt neprihanite inainte de casatorie, dar se descoperea ca au mintit, ca pedeapsa erau aruncate de pe Podul Minciunilor.
Legenda Cazinoului , Constanta
Cazinoul din Constanța este unul dintre cele mai reprezentative simboluri ale orașului, fiind construit în anul 1909 și inaugurat în luna august a anului 1910. Se află pe faleza din Constanța, pe bulevardul Regina Elisabeta.
Pe lângă istoria oficială a Cazinoului, există şi o legendă pe care puţini o cunosc. Se spune că imobilul ar fi fost construit de către un navigator care a avut o fată. Tânăra a murit la o vârstă foarte fragedă, pe când avea 17 ani. Îndurerat, tatăl său a ridicat Cazinoul, pentru ca tinerii din oraş să aibă parte de momente de care fiica sa a fost privată. Se mai spune că, dacă priveşti Cazinoul de sus, acesta ar avea forma unui dric, iar ferestrele ar sugera imaginea unor morminte. Mai mult, dacă te uiţi atent la uşa de la intrare, vei vedea două capete de berbec, ornament ce se putea găsi pe dricurile vechi. Legenda mai spune că, pe timpul verii, cei ce pierdeau la jocurile de noroc se aruncau în valurile Mării Negre, aceasta fiind explicaţia pentru furtunile iscate toamna şi iarna în zona falezei. Sufletele neliniştite ale acestora agită şi astăzi marea, spumoasă şi sărată, ce spală zidurile cazinoului, odată simbol, astăzi, ruina oraşului Constanţa.
In tipul primului razboi mondial, cazinoul a fost folosit pe post de spital de campanie. Pe 19 noiembrie 1917, cazinoul devine iarasi functional. Urmeaza perioada interbelica, cea mai stralucitoare si mai frumoasa din istoria cazinoului. Mai mult, in 1922 Primaria a inceput constructia unui pavilion-restaurant in fata cazinoului, constructie care astazi functioneaza ca si acvariu.
Din pacate, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, frumoasa cladire are de suferit de pe urma bombardamentelor. Este renovat in 1951 cu ajutorul detinutilor politici. Ultima data cand au fost facute lucrari de restaurare a fost intre anii 1986 – 1988. Dar asta era acum in urma trei decenii. Cazinoul se degradeaza treptat, iar valurile furioase care il erodeaza neincetat ii iau treptat din stralucirea de odinioara.
Sper ca v-a placut culegerea de legende, cu siguranta mai sunt si alte si de care poate vom povesti cu o alta ocazie.
Am amintit aici cele mai cunoscute locuri din Romania.
Happy Halloween!!! ;))
Stay connected! 😀
http://www.eastcomfort.com/bucharest/last-minute-apartments.en.html
surse:
www.descopera.ro
www.http://romanialapas.ro
http://www.efemeride.ro
http://www.ziuaconstanta.ro
http://horror-romania.ro
Conacul Archia
Bun gasit, dragii mei,
Tot din categoria: “gateway”, doresc sa va scriu despre Conacul Archia. Poate il stiti, ati fost oaspeti acolo,(si va invidiez), poate nu il stiti si doriti o recomandare pentru un weekend departe de zgomotosul Bucuresti.
Personal, nu cunosc acest conac, am prieteni care au fost cazati acolo si au revenit la Bucuresti cu o frumoasa poveste si bineinteles ca imi doresc sa ajung acolo si sa traiesc si eu magia cu iz boieresc.
Situat în judeţul Hunedoara şi înconjurat pe o rază de maxim 60 km de cele mai importante obiective turistice din judeţ, conacul Archia, a fost construit şi pus în circuitul turistic în 2008, de familia Szabo.
Dupa cum scrie “jurnal de hoinar“, “Archia este un spaţiu în care se îmbină într-un foarte inspirat mod valorile interbelice cu cele moderne. Decorul te smulge din haosul urban, din agitaţia cotidiană şi îţi propune o incursiune nostalgică în vremuri în care conceptul de “slow travel” nu exista, dar se practica.”
“Povestea unei afaceri de succes a început prin 1994, când familia Szabo a cumpărat în satul Archia terenul şi clădirea unui fost C.A.P., ridicând iniţial aici o căsuţă de vacanţă. Mai târziu, odată cu pasiunea nou dezvoltată pentru cabaline, spaţiului i-au fost adaugate grajdurile, iar unitatea propriu-zisă de cazare a fost inaugurată la sfârşit de 2008, când lucrările cu fonduri europene la cele 13 duble şi 2 camere superioare au fost finalizate.
Întregul domeniu se întinde pe o suprafaţă de 10 hectare, incluzând terenurile de tenis, cel de echitaţie, grajdurile, terasa exterioară cu piscină şi spaţiile de oraganizare a evenimentelor.
Fiecare cameră propune o poveste, pictată de artişti plastici pe pereţi sau scrisă în piesele de mobilier. Fie că alegi camera cu Maci, Flori de Câmp, Cuib de Păsărele, Levănţică, Pădure, Rădăcini, Transilvan…la fiecare nouă şedere la Conac, experienţa ta va fi una diferită.
Archia face parte din mâna de jucători de pe piaţă ospitalităţii autohtone care propun o ofertă completă de agrement; unii dintre puţinii întreprinzători care au înţeles că doar turistul de ocazie se mulţumeşte cu un pat şi cu o masă mediocră, în timp de plimbăreţul educat caută oferte care să-i gâdile simţurile, să-i trezească emoţii, mai presus de un somn bun şi de o masă care să-i rămână întipărită în minte.
Aşadar, la Archia, dacă vrei să te relaxezi pe ritmuri de lounge lângă piscina răcoroasă, o poţi face fără să fii deranjat de zgomot.
Dacă vrei să îţi faci pe plac cu activităţi recreative, ai de unde alege:
Poţi face o plimbare cu calul in natură (110 lei pentru o oră), plimbări cu poneiul (30 de lei preţ de 5 ture), poţi lua lecţii de echitaţie (60 de lei lecţia de 40 de minute) sau alte combinaţii cu tematică ecvestră.
Clubul de tenis cuprinde 6 terenuri, dintre care 2 au nocturnă. Poţi închiria un teren pentru 30 de ron (50 de lei pentru nocturnă) timp de 50 de minute, maxim 4 persoane.
Gândul se îndreaptă spre trecut, în timp ce simţurile rămân ancorate în prezent, bucurându-se de un confort actual, întreţinut cu succes de un personal atent, implicat şi bine instruit. Aşadar, dă-ţi voie să te cufunzi în spiritul de relaxare nobiliară şi să gusti fără remuşcare din răsfăţul unui ritm pe-ndelete, în stilul clasic ardelenesc – sau pe măsura unui “boier contemporan”, asemeni ţie.”
Pe mine, cu siguranta m-a convins si imi propun un next gateway.
Stay connected! 😀
Surse: jurnaldehoinar.com
Incursiune in Bucurestii Vechi- Hanul cu Tei
Hanul cu Tei este unul din puținele hanuri vechi care mai există din centrul Bucureștiului.
A fost construit în anul 1833 de către Anastasie Hagi, Gheorghe Polizu și Ștefan Popovici, pe strada Lipscani. Era cunoscut și sub numele de Hanul de pe Ulița cea mare a Marchitanilor. Este singurul han istoric din București care și-a păstrat forma de origine. La intrarea de pe strada Blănari încă se poate vedea „sigiliul” primilor proprietari: „A.P.” și „S.P.”
Fiecare proprietar avea 14 magazine, situate în partea de sus a pivnițelor cu boltă. Doar trotuarul și camera gardianului erau proprietate comună. Negustori importanți ai vremii respective au locuit în acest han, printre care și Constantin Anastasiu, care a înființat magazinul „La Vulturul de Mare cu Peștele în Ghiare”, clădire care încă există, fiind transformată într-o bancă, aproape de magazinul Cocor.
Astăzi, fostul han este un loc unde se organizează diverse galerii de artă, iar în pivniță a fost deschis un bar. Porțile sale de fier bogat ornamentate oferă acces atât de pe strada Lipscani, cât și de pe Blănari. De asemenea, fațada de sticlă a hanului este tipică Țării Românești.
Ansamblul de arhitectură „Hanul cu Tei” este înscris pe Lista monumentelor istorice 2010 – Municipiul București .
http://www.eastcomfort.com/romania/bucharest/ap22-2r-apartment.en.html
Stay connected! 😀
Surse: www.wikipedia.org
Let Me Entertain You
Robbie Williams, unul dintre cei mai indragiti artisti internationali, va concerta in premiera in Romania, pe 17 iulie, in Piata Constitutiei.
Marcel Avram, East European Production si D&D Entertainment organizeaza in premiera in Romania concertul celui mai cunoscut si asteptat pop-star britanic, Robbie Williams, adaugand Bucurestiul pe lista destinatiilor turneului “Let Me Entertain You”.
Concertul anului 2015 v avea loc in data de 17 iulie in magnifica locatie a Pietei Constitutiei si promite sa fie un spectacol exploziv de arta si muzica, in stilul caracteristic artistului.
“Let Me Entertain You Tour 2015″ este ce de-al 11-lea turneu din cariera artistului si va debuta in luna martie a acestui an, cu un concert in Madrid, Spania. Va continua cu show-uri in premiera si nu numai, in mai multe tari din Europa si Asia.
Concertul de la Bucuresti va fi o calatorie de neuitat prin vasta discografie a lui Robbie Williams, continand cele mai cunoscute hit-uri ale sale Let Entertain You (melodie care da si numele turneului), Feel, Angels si altele.
Show-ul va fi unul special. Va dura doua ore jumatate si va fi impartit astfel: jumatate pop, jumatate jazz.
Stay connected! 😀
http://www.eastcomfort.com/romania/bucharest/ap42-2r-apartment.en.html
Surse: rocksounds.ro
Observatorul Astronomic Bucuresti
Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” este singurul observator public al municipiului București.
A fost construit între anii 1908-1910, pentru a servi ca Observator Astronomic al Societății Astronomice Române „Camille Flammarion”, societate înființată de către Victor Anestin. Observatorul „a fost dotat cu o lunetă Zeiss de 150 mm diametru și distanță focală de 2,7 metri. Luneta era a treia ca mărime din țară la data aceea”.
După decesul amiralului Vasile Urseanu (1926), „luneta a fost demontată și depozitată în subsolul clădirii, astfel că activitatea astronomică a grupului a încetat, iar văduva sa, Ioana Urseanu, a donat imobilul primăriei București contra unei rente viagere.
Primăria a decis să găzduiască în clădire Pinacoteca București, o colecție de picturi înființată la 1 iunie 1933, prin decret regal, de regele Carol al II-lea al României.
Pinacoteca municipiului București a fost adăpostită temporar în spațiul Observatorului Astronomic.
În 1941, după moartea Ioanei Urseanu, în holul clădirii care adăpostea pinacoteca a fost dezvelită o placă comemorativă, care cinstește memoria ctitorilor pinacotecii municipiului București, viceamiral Vasile Urseanu și Ioana Urseanu, prin următoarele cuvinte: „După o viață de muncă și credință au dăruit acest lăcaș ca să fie adăpost de artă și prilej de înălțare sufletească”.
În 1949 cele mai valoroase tablouri ale Pinacotecii au fost preluate de Galeria Națională, cele rămase formând Muzeul de Artă a Municipiului București care a fuzionat cu Muzeul de Istorie al Bucureștiului, iar în clădire s-a înființat Muzeul Științelor Experimentale, inaugurat la 1 Mai 1950, în care s-a redat clădirii menirea inițială, aceea de Observator Astronomic. Astăzi Observatorul ține de Muzeul Municipiului București și este deschis publicului.
Clădirea în care se află este monument istoric.
În fiecare seară cu cer senin, observatorul este deschis publicului care poate vedea Luna, planetele și alte obiecte cerești, stele duble, roiuri stelare, și chiar galaxii.
Oferta de vizita:
- observarea astrelor prin lunetele de pe terasa observatorului
- informații de specialitate din partea personalului observatorului
- explicații generale, răspunsuri la întrebări
- explicații date pe calculator
- explicații la luneta din cupolă
Stay connected!:D
surse: en.wikipedia.org
Palatul Parlamentului
Palatul Parlamentului din București, România (cunoscut înainte de revoluție sub numele de Casa Republicii sau Casa Poporului , măsoară 270 m pe 240 m, 86 m înălțime, și 92 m sub pământ. Are 9 nivele la suprafață și alte 9 subterane. Conform World Records Academy, Palatul Parlamentului este cea mai mare clădire administrativă pentru uz civil ca suprafață din lume, cea mai scumpă clădire administrativă din lume și cea mai grea clădire din lume. Clădirea Palatului Parlamentului se află situată în partea centrală a Bucureștiului (sector 5), pe locul care astăzi se cheamă Dealul Arsenalului, încadrat de strada Izvor la vest și nord-vest, Bulevardul Națiunile Unite spre nord, Bulevardul Libertății la est și Calea 13 Septembrie la sud. Aceasta se află la 10 minute distantă de Piața Unirii și 20 de minute de Gara de Nord (cu autobuzul 123).
Dealul pe care se află astăzi Palatul Parlamentului este în general o creație a naturii, având o înălțime inițială de 18 m, dar partea dinspre Bulevardul Libertății este înălțată în mod artificial.
Clădirea are o suprafață desfășurată de 330.000 m², înscriindu-se, după World Records Academy, la capitolul “Clădiri Administrative”, pe locul 2 în lume după clădirea Pentagonului, iar din punct de vedere al volumului, cu cei 2.550.000 m³ ai săi, pe locul 3 în lume, după clădirea de asamblare a rachetelor spațiale de la Cape Canaveral din Florida și după piramida lui Quetzalcoatl din Mexic. Pentru comparație se poate menționa că această clădire depășește cu 2% volumul piramidei lui Keops din Egipt, și de aceea unele surse o caracterizează ca pe o construcție „faraonică” .
Început în timpul regimului comunist, (autointitulat „Epoca de Aur” a României și înlăturat în mod violent, prin Revoluția din 1989), așa-numitul Proiect București a fost un proiect ambițios al cuplului Ceaușescu început în anul 1978, ca o replică a orașului Phenian, capitala Coreei de Nord. Un proiect de sistematizare exista încă din anii ’30 (din timpul lui Carol al II-lea) pentru zona Unirii – Dealul Arsenalului.
După cutremurul din 1977 Nicolae Ceaușescu a ordonat „reconstruirea” Bucureștiului ca un nou oraș, de sine stătător. În anii 1978-79 a avut loc un concurs la nivel național pentru reconstruirea Bucureștiului. Concursul a durat aproape 4 ani și a fost câștigat de Anca Petrescu, o tânără arhitectă de numai 28 de ani, care a fost numită arhitect șef a acestui proiect excepțional de controversat.
Șantierul propriu-zis a început în anii 1980 cu demolarea a peste 7 km² din vechiul centru al capitalei și relocarea a peste 40.000 de oameni din această zonă. Între clădirile dispărute se numără Mănăstirea Văcărești, Spitalul Brâncovenesc, Arhivele Naționale, Stadionul Republicii, etc. Lucrările s-au efectuat cu munca forțată a militarilor în termen și astfel costul a fost redus la minimum.
Acest proiect de reconstruire a Bucureștiului, cuprindea o serie de clădiri cum ar fi: Palatul Parlamentului – Casa Republicii, Ministerul Apărării Naționale, Casa Radio, Hotelul Marriott – Casa de Oaspeți, Casa Academiei Române, Parcul Izvor și Bulevardul Unirii – Victoria Socialismului.
În 1989 costurile clädirii erau estimate la 1.75 miliarde dolari SUA, iar în 2006 la 3 miliarde Euro.
Galeria de Onoare și holul Intrării Oficiale
Este un culoar lung de 150 m și lat de 18 m, cu uși glisante din stejar în trei zone distincte, cu geam de cristal, construite pe schelet metalic.
Galeria conduce către spațiile reprezentative ale corpurilor de clădire. Ea se găsește în latura de est a edificiului, cu deschidere spre Piața Unirii. Acest spațiu a început să capete formă printr-un concurs de propuneri de finisare, acestea materializându-se prin prezentarea de machete de la scara 1/21 la mărime naturală în șantier.
Ca finisaj, plafoanele sunt realizate cu stucaturi din ipsos, cu elemente florale, având ca bază de inspirație elemente din arhitectura brâncovenească.
Pardoseala din zona centrală este concepută în forma unui mare covor, cu marmură albă și Căprioara bej, și o bordură de elemente decorative, compoziție în alcătuirea căreia, pe lângă cele din marmura albă de Rușchița și cea bej de Căprioara, mai intră și roșul și negrul de Moneasa.
Apoi cele 34 coloane ce sprijină bolțile sunt de formă octogonală și sunt realizate din marmură albă cu elemente decorative sculptate. Aici a mai fost folosită și marmura roz de Rușchița.
Galeria este iluminată natural de 14 ferestre și porți-ferestre. Iluminarea este completată și de 67 lustre din cristal. Decorul ei reia în fiecare latură a Galeriei de Onoare planul Zonei 1 din Palatul Parlamentului.
Sala Nicolae Bălcescu
Sala poartă numele marelui om politic, istoric, gânditor democrat și revoluționar român Nicolae Bălcescu (1819-1852).
Sala are capitelele coloanelor grecești dorice, din bronz.
Marmura roz folosită pentru aceste coloane este de Rușchița, iar candelabrele precum și aplicele proiectate de arhitecți sunt executate de artiști plastici la Mediaș.
De remarcat că draperiile din mătase sunt țesute la Sighișoara în tehnica brocart și conferă spațiului un maximum de ambient și frumusețe.
Covorul înflorat este țesut la Cisnădie, iar măștile care acoperă radiatoarele sunt lucrate manual, din alamă.
În această sală se regăsește singurul material din clădire care nu este românesc și anume lemnul de mahon, de altfel foarte prețios, din care sunt făcute ușile. Acesta este un cadou primit de Ceaușescu din partea prietenului său, Mobutu Sese Seko, președintele statului Zair (azi Republica Democrată Congo).
Sala Nicolae Iorga
Sala poartă numele lui Nicolae Iorga (1871 – 1940), istoric, orator, om politic și scriitor, membru al Academiei Române, prim ministru în anul 1930.
Sala este decorată cu aceleași esențe de lemn pentru tavan și pereți, predominând lemnul de stejar. Casetoanele formate între stâlpii de lemn sunt îmbrăcate cu mătase, material din care sunt făcute și draperiile.
Mobilierul este art-deco (monument stilistic la mijlocul anilor ’20-’30, socotit multă vreme ca o prelungire a Art nouveau-lui si Jugendstil-ului).
Pereții sunt ornamentați cu lucrările artiștilor: Margareta Sterian – “Flori stilizate” și “Vas cu flori”, Nicolae Blei – “Vas cu flori și flori de masă”, “Toamna la Andriașu”, “Vas cu flori” și “Primăvara la Andriașu” (post-impresionist), Gheorghe Simion – “Crizanteme cu vioară” (realismul artei de la 1900), Zamfir Dumitrescu – “Flori în peisaj de toamnă” (stilul picturilor flamande).
Sala A.I. Cuza
Sala care poartă numele domnitorului Țării Românești și al Moldovei a fost terminată înainte de anul 1989, și era destinată a fi sală de protocol la cel mai înalt nivel: “Sala de seminare de documente și tratative”, ce s-ar fi numit România. Aceasta este una din sălile cele mai impozante ale Palatului, cu cea mai mare înălțime (circa 20 m), și a doua ca suprafață – 2.040 m².
Această sală este situată în axul principal al palatului, cu deschidere printr-o logie amplă către Piața Constituției și Bulevardul Unirii.
Sala, cu un fond de culoare roz, are o arhitectură eclectică având ca element principal de compoziție coloana angajată cu capitel în stil corintic și cu fusul coloanei prelucrat cu motive ornamentale tradiționale arhitecturii stilului Brâncovenesc. Coloanele sunt din marmură albă de Rușchița.
Alte elemente ce participă la arhitectura interioară a sălii sunt ușile monumentale sculptate cu motive decorative, încadrate în rame de marmură și măști de radiatoare turnate în alamă, bogat ornamentate.
Plafonul, compus din 7 luminatoare ritmate, pe traversele sălii, executate din tablă aurită, este croit în boltă (candelabru ascuns).
Draperiile din brocart de catifea cusute cu fir de aur subliniază luxul acestei săli. Pe peretele fundal se află un arc central puternic, luminat pe contur, flancat de două coloane.
Și această sală trebuia să dispună de tronul conducătorului, iar pentru buna desfășurare a activităților s-a dispus construirea unui balcon în care era instalată orchestra, cu o capacitate de 31 oameni, cu acces de la un nivel superior.
Astfel, sala a găzduit în anul 1995, concertul dirijat de Yehudi Menuhin, în cadrul redeschiderii Festivalului Internațional de Muzică “George Enescu”.
Această sală a concentrat, în realizarea sa, un număr mare de meseriași din capitală și din țară, maeștri ipsosari, modelatori, artiști plastici, specialiști în marmură sculptată, etc.
Sala Ion C. Bratianu
Sala, situată în axul palatului, la parter, este medie ca suprafață. Grație celor două curți interioare care o înconjoară, luminozitatea acestei săli este excepțională, intensificată și de lustrele și aplicele care reproduc candelabrele de epocă.
Este formată dintr-un spațiu central cu o deschidere de 42 m flancată pe cele doua părți înspre curțile interioare de două nave laterale de 6 m.
Spațiul central este despărțit de spațiile laterale de o suită de coloane libere, îmbrăcate în marmură.
Decorația perimetrală este ritmată de un sistem de arce și pilaștri din marmură bogat ornamentată. Decorația din marmură se îmbină cu decorația realizată în aceeași manieră din stuc atât la pereți cât și la tavan. Tavanul are o scafă circulară tangentă la pătratul format de spațiul central, este bogat ornamentat cu o amplă rozetă centrală în axul căreia se află un candelabru spectaculos. Tot în cadrul rozetei circulare perimetral sunt suspendate candelabre de dimensiuni mai mici.
Pardoseala preia principiile compoziționale ale tavanului având o rozetă mare, centrală, cu elemente geometrice compuse din sortimente de marmură din diferite cariere, totul autohton.
Draperiile de catifea roșie cu fir de aur și argint, cu pasmanterii și ciucuri sunt brodate de călugărițele din mănăstirile Agapia și Văratec.
Ea s-a numit inițial Sala Provinciilor pentru că într-o tematică inițială trebuia să simbolizeze prin decorare județele țării, lucru care nu s-a mai realizat.
Sala Tache Ionescu
Sala Tache Ionescu este folosită în general pentru târguri, expoziții, cocktail-uri, cel mai adesea împreună cu sala Unirii, care o continuă.
Din sala Ion I. C. Brătianu se intră într-un spațiu tampon care conține circulațiile verticale, scările și lifturile de acces la Sala Unirii, considerat foaierul propriu-zis al acestei săli. Foaierul, flancat de cele două noduri de circulație verticală, are o deschidere de 42 m, cuprins între două colonade și două nave laterale de 6 m.
Colonadele sunt din marmură albă, ca și ancadramentele celor cinci uși de acces în Sala Unirii. Decorația este concepută într-o manieră ce amintește de arta orientului antic, având atât tavanul cât și restul elementelor de structura realizate în acest fel.
De remarcat ușile monumentale, cu arce în plin centru foarte bogat sculptate. Iluminarea este foarte bogată dat fiind că acest spațiu nu beneficiază de lumină naturală (12 candelabre și 26 de aplice din cristal de Mediaș). Tavanul este acoperit de o foiță de aur, iar prin orificiile din cadrul său circulă aerul natural, Ceaușescu nevrând să apeleze la sistemul cu aer condiționat, de frica otrăvirii.
Pardoseala are un câmp central simplu și motive ornamentale marginale unde predomină elementele geometrice și florale.
În această sală sunt expuse lucrări de pictură și artă decorativă – tapiserii. Printre pictori se numără Angela Brădean – “Coșul cu trandafiri”, Marin David – “Grădina păcii” și Vasile Celmare care deși a făcut și pictură monumentală, nu s-a îndepărtat de pictura de gen cum ar fi “Interior”, “Magnolii” sau “Flori”.
Tapiseriile expuse sunt “Toamnă II” de Ovidiu Moga și “Unirea” de Maria Nemeș.
Expunerea lor urmărește să dea o imagine succintă asupra dezvoltării acestor genuri de artă.
Sala Unirii
La 22 decembrie 1994 sala a fost inaugurată cu ocazia celei de-a cincea comemorari a Revoluției române din 1989.
Sala Unirii a fost proiectată pentru marile recepții care ar fi avut loc la nivel de șef de stat în această clădire. Denumirea ei inițială a fost “Sala de banchete”, ceea ce a atras după sine și o tratare arhitecturală cu fast a acestei săli. Spațiul interior este cel mai amplu (fiind a doua ca înălțime) dintre sălile Centrului Internațional de Conferințe, de excepție, din întregul palat. Este rodul multor zile și nopți de lucru, atât pentru arhitecții, cât și pentru constructorii și artiștii plastici români.
Este compusă dintr-o navă mare centrală (18/54m), cu un luminator central bogat ornamentat (din aluminiu turnat, acoperit cu slagmetal auriu) și două nave laterale (6x42m), despărțite între ele prin două colonade. Nava principală are înălțimea medie de 15m, iar cele două laterale de 12,50m cu plafoanele rezolvate cu intersecții de cilindri.
Coloanele au caneluri în stil românesc, cu capitel corintic și sunt din marmură albă de Rușchița. Pereții au oglinzi de ipsos cu ancadramente din marmură albă de Rușchița bogat ornamentate. Fundalurile sunt tratate aproape identic cu un arc puternic foarte ornamentat și câmpul din marmură albă. Tavanul este din sticlă.
Date fiind dimensiunile sălii, pe latura lungă de intrare, ușile au fost tratate ca portale monumentale, casetate cu intarsii din lemn de cireș, iar rama din marmură albă, cu motive inspirate din arhitectura tradițională românească.
Sala se deschide direct către exterior, către parc, prin niște uși – ferestre înalte de 8m cu ornamente metalice din inox.
Luminatorul care ocupă aproape toată nava centrală este executat de către artiștii plastici cu elemente din aluminiu turnat acoperit cu șlagmetal auriu.
Covorul imens (1100 m²) care acoperă toată partea centrală a sălii, a fost proiectat special pentru acest spațiu, având elemente preluate din decorurile sălii. Are o greutate de cca. 3t, drept pentru care e nevoie cam de 35 de oameni pentru a-l desfășura. Nu este expus în permanență, sala fiind foarte des folosită pentru târguri și expoziții naționale și internaționale.
La fel ca și în foaierul dinaintea sălii, ecoul este foarte puternic.
Pe pereții din capetele sălii trebuiau să stea portretele celor doi soți , având fiecare 10 m înălțime.
Sala C.A.Rosetti
Sala C. A. Rosetti este sală de spectacole a Centrului Internațional de Conferințe ce găzduiește, de asemenea, conferințe, concerte, piese de teatru etc.
Ca arhitectură interioară se remarcă elementele stilului cubist, art-deco (scaune) în culori în care predomină ocru-auriu, conferindu-se astfel sălii o anumită intimitate.
Covoarele sunt în semicerc, ca și băncile care circumscriu spațiul central.
Întreaga încăpere este dominată de imensul candelabru central, cel mai important din întreaga clădire.
Istoria clădirii după 1989
Din 1994 în clădire funcționează Camera Deputaților, după ce sediul inițial al instituției, Palatul Camerei Deputaților, a fost donat de stat Bisericii Ortodoxe Române. Începând din 2004 aici se află și Senatul României, inițial fiind găzduit în fosta clădire a Comitetului Central al Partidului Comunist Român. De asemenea, Palatul Parlamentului găzduiește în numeroasele sale săli și saloane, o întreagă varietate de evenimente, expoziții sau întâlniri.
În perioada 2003-2004 a fost construită o anexă din sticlă de-a lungul ascensoarelor exterioare. Această construcție are ca scop facilitarea accesului la Muzeul Național de Artă Contemporană (MNAC), deschis în 2004, după o reamenajare în aripa vestică a palatului. În aceeași perioadă, un proiect ce susținea arborarea unui steag uriaș a fost anulat ca urmare a protestelor venite din partea publicului. Un drapel se afla deja arborat pe clădire dar a fost îndepărtat împreună cu suportul.
Restaurantul, accesibil doar politicienilor, a fost renovat, proiect urmat de amenajarea unei piscine, saune și a unor facilități sportive la nivelul 1 al subsolului.
De asemenea, din 1995, clădirea găzduiește sediul Inițiativei de Cooperare Sud-est Europeană , o organizație ce are ca scop o colaborare pentru reducerea nivelului criminalității transfrontaliere în țările membre.
O mare parte din clădire (aripa vestică, o parte din aripa de est, o parte din al doilea nivel, nivelul 3 subsol și celelalte aflate sub acesta), urmează a fi terminate. Între timp, o parcare subterană se construiește în locului unui fost stadion, momentan folosit ca depozit, care a fost acoperit în timpul construcției palatului. De asemenea, se are în plan construirea unor tunele ce leagă Calea 13 Septembrie cu subsolul clădirii.
Palatul este deschis vizitării de către turiști și oferă și programe de vizitare în mai multe limbi de circulație internațională.
Stay connected! 😀
sursa: wikipedia.org